Jeugd / Opleiding

Concordia heeft gediplomeerde leerkrachten in dienst om een ieder die geïnteresseerd is op te leiden tot volwaardig muzikant, jong of oud...dat maakt geen verschil, muziek is voor alle leeftijden.

Jaarlijks organiseert de opleidingscommissie diverse activiteiten voor de jeugd met o.a. een gezellige dag met leuke spelletjes.
Hier onder geven we aan wat de mogelijkheden zijn. Voor nadere info kunt u contact opnemen met onze opleidingscommissie.

Voor kinderen:

1. Muzikale basis vorming ( MBV)
Jonge kinderen kunnen al vanaf ongeveer groep 3 ( in overleg) op een speelse manier kennismaken met muziek. Muzikale basis vorming is een combinatie van blokfluit, ritme, noten lezen en kennis making met diverse instrumenten.
De les wordt gegeven in een groepsverband.
Afhankelijk van het aantal leerlingen duren de lessen 30 minuten. De lessen vinden wekelijks plaats op woensdag

2. Jeugd blaas / slagwerk instrument
Na de MBV lessen of vanaf 6-8 jaar ( in overleg) kunnen kinderen overstappen op lessen op een harmonie of slagwerk instrument naar keuze. De ervaring leert dat ze dan ook al vrij vlug kunnen meespelen in het opleidingsorkest. Deze lessen vinden individueel plaats en duren 30 min. De lestijden worden in overleg met de vakdocentdocent bepaald. Leerlingen worden opgeleid tot de landelijk erkende examens. Na het behalen van het interne A-examen is de leerling klaar voor de overstap naar het harmonie of slagwerk orkest.

Volwassenen

Concordia verzorgt tevens muzieklessen voor volwassenen. Heb je nog geen ervaring met muziek maken, of zou je de vroegere hobby weer willen oppakken, er zijn bij Concordia genoeg mogelijkheden! Deze lessen vinden individueel plaats en duren 30 min. De lestijden worden in overleg met de vakdocent bepaald.

Opleidingsorkest

Als een leerling de basis van het spelen en noten lezen onder de knie heeft komt hij of zij in het opleidingsorkest. Natuurlijk blijft de leerling ook de van de lessen vakdocent bezoeken.

Het opleidingsorkest staat onder leiding van dirigent Gilbert Wientjes en repeteert op de dinsdagavond van 19:00 uur tot 19.30uur.
Het orkest wordt, waar nodig, aangevuld met ervaren leden. Zo leert de leerling de kneepjes van het samenspel met de hulp van ervaren muzikant. Ook raken de leerlingen zo vertrouwd met allerlei termen die in het orkest gebruikt worden en maken ze kennis met de dirigent en zijn rol.
Jaarlijks organiseert de opleidingscommissie concertjes en optredens voor het opleidingsorkest. Dit om aan een publiek van onder andere ouders, familie en vrienden te laten zien wat ze zoal in hun mars hebben. We proberen meerdere keren per jaar de leerlingen de kans te bieden met het orkest en individueel hun vorderingen te laten horen.

Docenten van Concordia

De leerlingen krijgen les van een van onze docenten:
Ron File - klarinet /  saxofoon
Martin Hiddink - koper
Mirjam van der Burg - dwarsfluit
Mirjam van der Burg - muzikale basis vorming
Gilbert Wientjes - Slagwerk

Kennismaken

Het is altijd mogelijk om geheel vrijblijvend een aantal proeflessen te volgen.
Muzikale basis vorming: 3 gratis proeflessen

Wil je graag muziek maken? Of heeft u toch nog vragen dan kunt u contact met ons opnemen via jeugd@khconcordia.nl